Ahoj Zuzano, nedávno jsi úspěšně dokončila online kurz Manažer pro internetové projekty☺ Proč jsi se rozhodla studovat tento kurz?
Ahoj, studovat tento kurz mě "přinutila covidová situace", jelikož ráda cestuji po celém světě a zároveň tento rok končím vyšší školu a měla jsem za úkol rozhodnout se, co dále. Předpokládám, že pracovní místa v cestovním ruchu budou v zahraničí momentálně nedostatečná a zároveň jsem typ člověka, který v žádný destinaci nevydrží dlouho. Před covidem bylo shánět práci pokaždé v jiné destinaci dobrodružstvím, teď bych ale ráda již měla pracovní jistotu. Správa PPC reklam jde dělat na cestách, stačí mi k tomu pouze počítač a vlastní hlava. A to bylo pro mě klíčovým.
Měla jsi před kurzem nějaké zkušenosti s online marketingovými nástroji nebo reklamními systémy?
Vůbec neměla, kurz jsem začínala jako úplný nováček a první videa pro mě byla i přes veškerou snahu lektorů jako jedna velká španělská vesnice. Myslím, že co se týče znalostí celkově internetu, neměla jsem znalosti žádné. Do této doby jsem využívala pouze telefon, a to Messenger a Instagram, takže se není čeho bát, vše se dá naučit.
Pracuješ nyní v oblasti marketingu, případně na jakém konkrétním projektu?
Díky úžasné podpoře, která přišla ze strany lektorů i po skončení kurzu (a nadále trvá), jsem se rozhodla, že zkusím rozjet své vlastní podnikání. Zaměřila jsem se na určité kapitoly, které mě bavily nejvíce a momentálně si připravuji své vlastní webové stránky se službou, na které si díky kurzu chci udělat svoji reklamu. Kurz digitálního marketingu Manažer pro internetové projekty sice neobsahuje vytvoření webových stránek, ale naučil mě mimo jiné vytrvalosti, soustředěnosti a v neposlední řadě základní webařině, kterou využívám i teď.
Měla jsi už možnost v praxi využít znalosti získané z kurzu?
Kurz jsem dokončila teprve nedávno, ale již teď vím, že nic, co jsem se učila, jsem se neučila zbytečně. Postupně mi do sebe vše zapadá a nějaké znalosti využívám již teď, když si zakládám webové stránky.
Jaký reklamní systém nebo marketingový nástroj tě nejvíce zaujal?
Nejvíce mě zaujal reklamní systém Google Ads, a to svou pestrostí a dosahem, který nabízí.
Která kapitola kurzu pro tebe byla nejnáročnější?
Párkrát jsem se rozzlobila u Google Tag Manageru, ale teď zpětně si myslím, že to není takový "strašák", jak to ze začátku vypadá. Vše se dá časem pochopit. Co mě asi nejméně bavilo byla správa reklam na Facebooku a Instagramu. Což pro mě jako uživatele bylo velkým překvapením.
Celý kurz je zpracovaný ve formě výukových videí – vyhovovala ti tato forma studia?
Ano, velice mi to vyhovovalo, už jen proto, že si tato videa můžete pustit z pohodlí domova a jsou super připravená. Lektor to říká vždy srozumitelně a velice mi vyhovovala možnost zrychlení a zpomalení videa.
Průběžně jsi plnila zadání cvičných úkolů, které měly prověřit, co ses v dané kapitole naučila. Pomáhala ti zpětná vazba od lektorů lépe pochopit danou problematiku?
Ano, velice. Zpětná vazba byla okamžitá, maximálně do druhého dne. Pokud jsem měla nějakou chybku hned mi bylo vysvětleno, co si mám opravit. Prostě super přístup.
Využila jsi i materiály v podobě prezentací a myšlenkových map, které jsou k dispozici pro jednotlivé kapitoly?
Já jsem puntičkář, ale zároveň lenoch, pokud si něco neudělám sama. Na prezentace i myšlenkové mapy jsem koukala a byly super zpracované, ale já bohužel vím, že kdybych si je stáhla, zůstanou mi někde hluboko v počítači a již se na ně nepodívám. Dělala jsem si tedy prezentace a myšlenkové mapy své.
Vyhovovala ti online podpora lektorů? Reagovali dostatečně rychle?
Online podpora lektorů je snad to, co mi na celém kurzu vyhovovalo nejvíce. Všichni jsou hrozně milí a vůbec to není tak, že si někdo zakoupí kurz a měl by si to projít celé sám. Od začátku až do konce jsem měla tu nejlepší podporu, odpovědi na všechny otázky zodpovězené maximálně do druhého dne, a hlavně vše vysvětlené tak, abych to pochopila. Mockrát Vám děkuji.
Zuzano, děkuji za tvůj čas, který sis pro rozhovor našla a že sis vybrala právě PrimaKurzy☺